Lichttherapie en lichtbrillen

Lichttherapie: lichtbrillen en re-timer

De lampen bevatten de combinatie van veel lichtsterkte/lux én blauw licht waardoor 20 minuten voldoende is om vermoeidheid tegen te gaan.

In jaren '80 is effectiviteit van lichttherapie al bewezen. Toen waren er enkel de lichtbakken. Nu is er de lichtbril die hetzelfde effect heeft: het is een handige formule: een bril die hoog op je neus staat, waardoor je zicht niet belemmerd wordt (ook mogelijk voor brildragers). Je kan gewoon rondlopen en de lichtbron neem je gewoon mee op je neus. Dit is makkelijk als je in de ochtend niet voldoende tijd hebt om voor een lamp te gaan zitten.

Zolang er licht is, wordt ons slaaphormoon melatonine onderdrukt. In de winter is er te weinig licht, dus onvoldoende onderdrukking van melatonine. In de winter begin je al veel eerder in de avond melatonine te produceren dan op een zomeravond.


Deze bril is ook efficiënt voor shiftwerk en ploegensysteem

Door extra te slapen, zowel in de nacht als overdag, gaat de vermoeidheid van een winterdip niet afnemen. Door dit te doen kan je zelfs een slaapprobleem creëren. Teveel slapen doet de kwaliteit van je slaap zakken en zodoende wordt je net nog meer moe. Het verhaal van de vicieuze cirkel.

Resultaten:

58% energieverbetering
32% daling vermoeidheid
68% slaapverbetering


We maken graag een offerte op eenvoudig verzoek via info@huismidori.be.

U wenst deze behandeling te starten of wil meer informatie?