Slaapproblemen & slaaptraining

Behandeling slaapproblemen

U kan zelf uw slaapproblemen verhelpen!

In een slaaptraining leren we je op basis van cognitieve gedragstherapie CGT-i (CBT-I: Cognitive Behaviour Training-Insomnia) je slaapprobleem op een effectieve wijze aan te pakken. Ongeveer 80 % van de deelnemers aan de slaaptraining, ervaart 6 weken na de behandeling geen slaapproblemen meer: beter in-en doorslapen en afbouw van slaapmedicatie.

Krijg weer vertrouwen in je slaap door slaaptraining en laat je dag er niet meer door vergallen. Leer opnieuw controle krijgen over je slaap en start de behandeling van uw slaapprobleem.


Op welke manier slaapproblemen verhelpen?

Door middel van slaaptraining gebaseerd op cognitieve gedragstherapie, je slaapprobleem in ongeveer zes weken op een effectieve wijze aan te pakken. Het doel van de cursus is het doorbreken van de vicieuze cirkel van foute slaapgewoonten, stress, spanning, slaap remmende gedachten en slapeloosheid en dit door je gedrag of houding te veranderen.

Een slaaptraining bevat gemiddeld 6 trainingssessies gesteund op 5 pijlers:
  1. Zelfobservatie en gedetailleerd invullen van slaap-waakdagboek, hetgeen elke week wordt opgevolgd.
  2. Informatie, educatie en advies over slaap.
  3. Opsporen en doorbreken van verkeerde slaappatronen en rituelen.
  4. Aanleren van ontspanningsoefeningen.
  5. Aanleren van gedachtencontrole en een aanpak tegen piekeren.
Slaapcoach: Annelies Smolders. Dit kan individueel of in groepsverband met een eventuele samenwerking en/of doorverwijzing naar een slaaplaboratorium voor een PSG.

Sessies vinden plaats van 19u tot 21u.

In een slaaptraining leren we je je slaapprobleem op een effectieve wijze aan te pakken.


U wenst deze behandeling te starten of wil meer informatie?